Home » Aanleverspecificaties

Voor alle advertenties op het Security XL netwerk geldt dat het voor de bezoeker duidelijk moet zijn dat het om een advertentie gaat. Een uiting mag daarom niet lijken op een melding van een besturingssysteem of grafische elementen overnemen van de onderliggende site. Geluid in advertenties is bij hoge uitzondering toegestaan na overleg en toestemming van Security XL. Het materiaal dient uiterlijk 3 werkdagen voor de start van de campagne bij Security XL aanwezig te zijn.

Banners

De volgende formaten zijn beschikbaar op het netwerk van Security XL:

Leaderboard banner: 728 x 90 pixels (max. 80 Kb)
Skyscraper: 120 x 600 pixels (max. 80 Kb)
Hele banner: 468 x 60 pixels (max. 50 Kb)
Beveiliging Nieuws banner rechts (artikel 3003): 250 x 60 pixels (max. 50 Kb
Halve banner: 234 x 60 pixels (max. 30 Kb)
Square banner: 250 x 250 pixels (max. 80 Kb)

GIF, JPEG en PNG zijn standaard bestandstypen voor plaatjes op het internet. Voor dit soort uitingen gelden bovenstaande afmetingen (b x h) in pixels en bijbehorende maximale groottes in Kb.

Flash is erg geschikt om vloeiende animaties weer te geven met minder geheugengebruik dan een geanimeerde GIF. Het is verstandig om naast een Flash banner ook een alternatief in GIF, JPEG of PNG aan te leveren omdat niet alle browsers Flash banners kunnen weergeven.

Nieuwsbrieven

In nieuwsbrieven worden geen flash banners gebruikt. De banner in de nieuwsbrief is een hele banner (468×60 pixels).

Advertorial

De advertorials in onze nieuwsbrieven kunnen van maximaal 400 tekens inclusief spaties en een titel van maximaal 50 tekens inclusief spaties bevatten.

Startpagina 

Gesponsorde tekstlinks (Startpagina) mogen maximaal 30 tekens inclusief spaties en andere tekens bevatten.

Afkortingen

CPM = Cost per mille, kosten per 1000 vertoningen;
CPC = Cost per click, kosten per klik op een tekstlink;
CTR = Click through rate, percentage clicks op een advertentie ten opzichte van het aantal adviews;

RON = Run of network, vertoning van advertenties over aantal websites in een netwerk;
ROS = Run of site, vertoning van advertenties over een website;
ROC = Run of category of channel, vertoning van advertenties over een kanaal of categorie binnen een website;
Frequency cap = Hoe vaak één unieke bezoeker een bepaalde uiting te zien krijgt.

Indien u verder nog vragen heeft over het plaatsen van advertenties op het netwerk van Security XL, neem dan gerust contact met ons op.